Ekonomi

Katar’ın Dünya Kupası öncesi 300 milyar dolarlık yatırımı turizmi canlandıracak mı?

Katar, FIFA Dünya Kupası için bir milyondan fazla ziyaretçi bekliyor ve 2030 yılına kadar yılda 6 milyon turist ağırlamayı hedefliyor.

Katar’da konaklama bölümü son yıllarda önemli bir büyüme sergiledi. Dünya Kupası ihalesini kazandığı 2010 yılından bu yana altyapıya harcanan 220 milyar dolar, kesimin canlanmasına katkı sağladı. Oteller ülkenin coğrafik pozisyonundan da yararlandı.

Son hükümet bilgilerine nazaran, dünya nüfusunun yüzde 80’i Katar’a 6 saatlik bir uçuş arasında. FIFA Dünya Kupası için 150’den fazla yeni otel inşa edildi ve tüm bunlar gelecek yıllarda da turistleri ağırlamayı bekliyor.

Pullman Doha West Bay Euronews

Bu yeni otellerden biri Pullman Doha West Bay. Çok uluslu Fransız küme Accor’a ilişkin otel, konuklarını ağırlamaya hazır 460 oda ve suit ile ağustos ayında kapılarını açtı.

Konaklama bölümü pandemi öncesi düzeylere geri dönen güçlü bir talep toparlanması görüyor ve Accor da bundan faydalanmak istiyor.

  • Katar, iktisadını ‘şahlandıracak’ 2022 FIFA Dünya Kupası için hazır
  • Altın ve dolar üzere koleksiyonluk spor ayakkabıya da yatırım yapılır mı?

Grubun CEO’su Sebastien Bazin Euronews’e şirketinin bunu nasıl yapmayı planladığını şöyle anlatıyor:

“Accor bu gezegende her gün yeni bir otel açıyor ve bunu yapmaya devam edecek. Ve böylece yoğunluğunu ve pazar hissesini genişletmeye ve denetim etmeye de devam edecek. Accor Amerika ve Çin dışındaki en büyük otel zinciri. Ve Çin ve Amerika dışında bir numara olmaya devam etmesini istiyorum. Bu, disiplinli olmak, Accor için çalışan insanlara ihtimam göstermek, hakikat markalarla çalışıldığından emin olmak ve tahminen de karşılaşacağınız birtakım güç vakitlere karşı hazırlıklı olmayı sağlamakla ilgili.”

Accor Group CEO’su Sebastien Bazin Euronews

Katar’da bu ay çok önemli konuklara ev sahipliği yapacak bir diğer otel ise Ritz Carlton Doha. Bu lüks otel 374 odası ve suitiyle ülkede 20 yıldır misafirlerini ağırlıyor.

Euronews’e ödüllü lüks bir otelde bulunmanın nasıl bir his olduğunu görmek ve VIP konukları meskenlerinde hissettirmek için neler yapıldığını öğrenmek için özel bir erişim müsaadesi verildi.

İlk izlenimin ehemmiyetinin farkında olan Ritz Carlton Doha, nasıl güçlü ve kalıcı bir izlenim bırakacağını düzgün biliyor. Kendini işine adamış otelciler ve hizmet çalışanından oluşan bir grup, oteli bir makine üzere çalıştırıyor. Lakin ağırlama konusunda robotlara yer yok.

Ritz Carlton Doha Euronews

Genel Müdür Carlo Javakhia tarafından yönetilen ödüllü konukseverliğin sırrı kolay lakin çok fazla uğraş gerektiriyor.

Javakhia “Her şey insani bir dokunuşla ilgili. Her şey karakterlerle, bir ortam yaratmakla, misafirperver olmakla ilgili ve bu doğal bir şey olmalı. Markamızda her şey ödemelerden ibaret değil. Misafirlerin otele giriş yaptıkları andan çıkış yaptıkları ana kadar, her dakika endişelerini dile getirebilecekleri, yardım isteyebilecekleri ve kendilerini rahat hissedebilecekleri birilerinin var olduğunun farkında olacağı gerçek ilişkiler kurmaya çalışıyoruz.” biçiminde konuşuyor.

Ritz Carlton Doha Euronews

Küresel konaklama bölümü, Covid 19 pandemisi nedeniyle 130 milyar dolardan fazla gelir kaybı yaşadı. Lakin o vakitten beri Ritz’e olan talep her zamankinden daha fazla. Carlo ve takımını FIFA Dünya Kupası sonrasında daha da ağır günler bekliyor.

Dünyanın dört bir yanındaki otel işverenleri, dal genelinde yaşanan kuvvetli bir periyodun akabinde, insanları memnun etme işi ve sanatının her zamankinden daha değerli olduğunun farkında.

Lusail kenti Euronews

Katar 2010’da Dünya Kupası ihalesini kazandığında, Lusail kentinin büyük kısmı şimdi inşa edilmemişti. Artık ise lüks otellere, bir milyon metrekarelik bir alışveriş merkezine, Formula Bir yarış pistine ve Dünya Kupası finalinin oynanacağı bir stadyuma konut sahipliği yapıyor.

Euronews, Katar merkezli bağımsız bir araştırma ve danışmanlık platformu olan InStrat’ın kıdemli danışmanı Dr. Jeremias Kettner ile görüştü ve ona turizm kesimini ve bölümün gelecek yıllarda nasıl görüneceğini sordu.

  • 2022 Dünya Kupası: Katar, tenkitlere yönelik diplomatik kampanya başlattı
  • Katar’ın Dünya Kupası için tasarlanan kenti ve son teknoloji mimarisi

Kettner, “Unutmamalıyız ki Dünya Kupası, Katar’ın bir spor, mega etkinlikler ve her türlü kültürel faaliyetler için bir merkez olarak uzun tarihinde yalnızca nokta ve tüm bunlar onu bugün cazip bir turizm destinasyonu pozisyonuna getiriyor. Katar’ın gelişimi, kendisini kültürel bir merkez ve turizm destinasyonu olarak pozisyonlandırma stratejisini takip ediyor. Ekonomist İstihbarat Birimi’ne nazaran, Katar iktisadı 2022’de yüzde 5,5’lik bir büyüme kaydedecek. Dünyanın öteki yerlerinde ekonomiler berbata giderken bu dikkate kıymet bir durum. Bir Alman gazetesi Şansölye Scholz’un Doha ziyareti vesilesiyle kısa müddet evvel şöyle yazdı: ‘Katar’ı görmezden gelen kaybeder’. Bence bu tahlilde haklı olabilirler.” biçiminde konuştu.

Katar’ın başkenti Doha Euronews

Katar’ın turizm bölümü, 2022 yılının birinci yarısında 729 binden fazla milletlerarası ziyaretçi ağırlayarak güçlü bir toparlanmanın sinyallerini verdi. Yabancı turist sayısı 2021 yılına nazaran yüzde 19’luk bir artış gösterdi. Hedef ise turizmin Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’ya oranını 2030’a kadar yüzde 12’ye yükseltmek.

Sıkıntılı vakitlerden sonra otelcilik kesiminde yine optimistlik hakim. Büyüme gerçekleşiyor. Şirketler ağır. Önümüzde ekonomik belirsizlikler var lakin bu kesim, kendini problemleri güç, yenilik ve hırsla çözmeye adamış beşerlerle işleyen dirençli bir dal.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort